Paranna hoitolasi näkyvyyttä

Paranna hoitolasi näkyvyyttä - Varmista nämä 5 asiaa.
Teetpä työtäsi suurella intohimolla, rakkaudesta alaan tai yksinkertaisesti saadaksesi hieman voita leivän päälle, me kaikki hoitolayrittäjät tarvitsemme asiakkaita. Asiakkaiden sitouttaminen on tietysti erittäin tärkeää, mutta ennen sitä on varmistettava että asiakkaat löytävät sinut.
5 kohdan tarkistuslista hoitolan näkyvyyteen
Talon rakentamista ei aloiteta katosta. Sama pätee hoitolan markkinointiin. Varmista ensin että olet huolehtinut näistä hoitolan markkinoinnin 5 peruspilarista.
#1 Löytyykö hoitolasi Google Mapsista?
Jos kirjoitat hoitolasi osoitteen Google Mapsiin, näkyykö kartassa merkki ja yrityksesi nimi? Jos ei löydy, lisää yrityksesi tiedot viipymättä.
Näin lisäät yrityksesi tiedot Google Mapsiin:
1. Kirjaudu Google Mapsiin tietokoneella.
2. Kirjoita yrityksesi osoite hakukenttään.
3. Etsi sivun vasemman reunan valikosta kohta "Lisää yrityksesi" ja klikkaa sitä.
4. Täytä yrityksen tiedot seuraamalla ohjeita.
#2 Tarkista yhteystietosi ja aukioloaikasi
Oletko joskus kiirehtinyt ostamaan jotakin ja huomannut että liike on kiinni? Se harmittaa valtavasti. Tarkista hoitolasi yhteystietojen ja aukioloaikojen paikkansa pitävyys säännöllisesti. Ilmoita myös kaikki poikkeavat aukiolot Google Mapsissa. Älä tee olettamuksia. Asiakas voi luulla liikkeen olevan auki pyhäpäivästä huolimatta, jos Google sanoo niin. Poikkeavat aukioloajat saa ilmoitettua Google Mapsiin nopeasti vaikka kännykällä.
#3 Mistä asiakkaasi tulevat?
Kun uusi asiakas tulee ensimäistä kertaa hoitolaasi, kysy miten hän on kuullut hoitolastasi. Tähän ei tarvita välttämättä monimutkaisia sovelluksia tai hienoja lomakkeita. Voit yksinkertaisesti varata tähän tarkoitukseen tavallisen ruutuvihon. Muista kirjoittaa vihkoon eri asiakaslähteet, esimerkiksi Google, Facebook, ystävän suositus, mainoslehtinen. Laita merkki alle aina kun tuo lähde tulee mainituksi. Seuraa tilannetta säännöllisin väliajoin nähdäksesi miten asiakkaat todellisuudessa löytävät sinut. Näin saat selville mitkä kanavat tuovat sinulle eniten asiakkaita ja mitkä osa-alueet kaipaavat hiomista.
#4 Hoitolan sähköpostimarkkinointi
Lähetätkö asiakkaillesi uutiskirjeitä? Vai tuntuuko ettei aika riitä? Olipa tilanne kumpi tahansa, tarjoa jokaiselle asiakkaalle mahdollisuutta liittyä hoitolasi uutiskirjelistalle. Vaikka et tällä hetkellä pystyisikään keskittymään uutiskirjeiden lähettämiseen, tämä lista on kullan arvoinen. Miksi? Vaikka lähettäisit ensimmäisen uutiskirjeesi vasta vuoden tai kahden kuluttua, sen merkitys on aivan toinen jos uutiskirjelistallasi on jo vaikkapa 300 tilaajaa.
#5 Kauneushoitolan sosiaalinen media
Onko hoitolallasi sometili? Jos vastaat kyllä, varmista että sen tiedot ovat ajan tasalla. Jos vastaat ei, hanki sellainen. Jos postaaminen tuntuu työläältä ja aikaa vievältä, ota askel taakse päin ja mieti omaa tavoitettasi. Älä ajattele että sinun on postattava joka päivä, vaan mieti itsellesi sopiva tahti ja varaa sille aika kalenteriin. Säännöllisyys on määrää tärkeämpi.
Näin teet kuukauden somen tunnissa:
1. Käytä ensimmäiset 10min suunnitelman tekemiseen. Jos valitset 4 julkaisun aihetta , saat yhden julkaisun jokaiselle viikolle. Valitse aiheet vaikkapa ajankohtaisten palveluiden ja tuotteiden ympärille, esim. keväinen kasvohoito, uudet kynsilakkasävyt, lahjakortit valmistuville ja suosikkituotteesi esittely. Muista kirjoittaa ideat ylös.
2. Käytä 20min kuvaamiseen. Neljälle julkaisulle tämä tekee 5min yhtä aihetta kohden.
3. Seuraavat 20min. Kirjoita lyhyet tekstit valmiiksi puhelimesi muistioon. Näin voit vain nopeasti kopioida tekstin ja liittää sen julkaisuun. Muista, ettei sometekstien tarvitse olla pitkiä. Vastaa tekstissä kysymyksiin: Mikä? Miksi? Miten?
4. Viimeinen 10min riittää julkaisemiseen. Voit ajastaa julkaisut etukäteen tai merkitä kalenteriin julkaisupäivät etukäteen. Kun teksti ja kuvat ovat valmiina, julkaisu on helppo ja nopea tehdä!
Haluatko lisää ideoita hoitolasi markkinointiin?
Tilaa uutiskirjeemme ja seuraa meitä somessa. Haluatko myös mainosmateriaalia? Liity Joy Maeki ammattilaiseksi! Me autamme sinua.